راه اندازی خدمت هوش تجاری - BI

ایجاد بستر هوش تجاری Business Intelligence توسط داشبوردهای مدیریتی

حضور در عرضه بیزینس علاوه بر سرمایه اولیه، صبر و بینش تجاری، نیازمند دسترسی به اطلاعات مناسب نیز خواهد بود. در صورت تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات نادرست یا ناقص به طور حتم نتایج زیان‌باری برای کسب و کار هر مجموعه‌ای به وجود خواهد آمد.
از طرفی حجم داده‌های خام جهت پردازش، مرور و بررسی در مشاغل مختلف متفاوت بوده و در بسیاری از آن‌ها باید توسط افراد ماهر و متخصص مورد ارزیابی قرار گیرد.
در چنین مواقعی می‌توان از کاربرد خدمات هوش تجاری (Business Intelligence) در پیشرفت کسب و کار بهره برده و در کمترین زمان ممکن امکان دسترسی به اطلاعات نهایی را داشته باشید. اتخاذ تصمیم نهایی در تهیه مواد اولیه، فرآوری، فروش و حتی بازاریابی محصولات را با اطلاعات به دست آمده از هوش تجاری به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

هوش تجاری به زبان ساده

Business Intelligence که به اختصار BI نیز نامیده شده در چند دهه اخیر تاثیر فراوانی در پیشرفت مشاغل و کاهش زمان تصمیم‌گیری مدیران داشته است. هوش تجاری در ساده‌ترین تعریف ممکن برای فهم تمام افراد عبارت است از: “مجموعه فرآیندهایی که اطلاعات به دست آمده از منابع داخلی و خارجی را به وسیله فناوری (رایانه‌ای) روز جهان مورد تحلیل قرار داده و نتایج به شکل گزارشات خاص و واضح در اختیار مدیران قرار خواهند گرفت.” بخش مدیریتی هر مجموعه با استناد به آمار و ارقام نسبت به راهبرد شرکت یا فروشگاه خود تصمیم خواهد گرفت.

مزایای استفاده از داشبوردهای هوش تجاری در کسب و کار

با توجه به افزایش رقبا در بستر کسب و کارهای آنلاین، اهمیت سرعت در تصمیم‌گیری امر مهمی بوده و از طرفی تنها با کسب اطلاعات درست امکان انتخاب بهترین مسیر تجاری وجود دارد.
با تکیه بر انواع گزارش، اطلاعات و نتایج تحلیل‌های دریافتی حاصل از هوش تجاری، شاهد از بین رفتن خطای انسانی خواهید بود.
بسیاری از مشاغل کماکان در سبک سنتی در حال فعالیت بوده و در صورت تداوم همین روند شاهد فراموشی خواهند بود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های مثبت به‌کارگیری از هوش تجاری در کسب و کار توسط گروه مهندسی لناوا پرداخته شده است.

افزایش بازدهی

امروزه مشتریان جهت استفاده از محصولات ارائه شده شرکت‌ها به بررسی نظرات و رتبه‌بندی مشتریان گذشته دقت خاصی دارند. در نظر گرفتن افراد مناسب در تیم خدمات و پشتیبانی هر مجموعه به افزایش امتیازات اختصاص یافته از سوی مشتریان کمک ویژه‌ای خواهد نمود.

بهبود پروسه تصمیم‌ گیری به کمک هوش تجاری

اصلی‌ترین مزیت خدمات هوش تجاری (BI) تسریع زمان تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین گزینه پیش رو است. با استفاده از انواع نرم‌افزار مرتبط با حوزه کاری خود امکان دسترسی به اطلاعات فعالیت پرسنل، مدیریت منابع مالی و در صورت نیاز عدم‌همکاری با برخی از افراد را بگیرید. تمام این اطلاعات حاصل از روند همکاری و ثبت داده‌ها در نرم‌افزار مشخص بوده و با بهره‌گیری از داشبورد گزارشات امکان تحلیل فعالیت‌ها وجود خواهد داشت. در سال‌های اخیر تمامی شرکت‌های بزرگ از این سبک مدیریتی بهره برده و با کمک هوش تجاری، از داده‌های خام به بهترین تصمیم ممکن دست خواهند یافت.

پرده ‌برداری از بینش جدید کسب و کار

با ثبت اطلاعات در بازه زمانی مشخص و مورد تحلیل قرار دادن آن‌ها توسط فرایند هوش تجاری نتایجی اعجاب انگیز برای مدیران به دست خواهد آمد. به طور مثال شرکت‌های سفارش آنلاین مواد غذایی علاوه بر خدمات مد نظر مشتریان در کوتاه مدت امکان بررسی سلیقه مشتریان خاص و حتی محدوده خاص جغرافیایی را نیز خواهند داشت. با به‌کارگیری از چنین اطلاعات مهمی از هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات و اتلاف وقت جلوگیری شده و از کوتاه‌ترین راه به افزایش بهره‌وری دست خواهند یافت. همچنین بخش مدیریتی این شرکت آنلاین امکان تحلیل نمودارهای فروش را داشته و از میزان سود، زیان و خطا در تصمیمات گرفته شده مطلع شوند.

افزایش بازدهی با خدمات هوش تجاری (BI)

امروزه مشتریان جهت استفاده از محصولات ارائه شده شرکت‌ها به بررسی نظرات و رتبه‌بندی مشتریان گذشته دقت خاصی دارند. در نظر گرفتن افراد مناسب در تیم خدمات و پشتیبانی هر مجموعه به افزایش امتیازات اختصاص یافته از سوی مشتریان کمک ویژه‌ای خواهد نمود. به طور مثال مهم‌ترین قسمت برای مشتریان در یک شرکت مربوط به اقامت و هُتلینگ، ارائه خدمات است. نظر ساکنین قبلی مورد توجه مشتریان جدید بوده و جهت مشکل پراکندگی نظرات می‌توانید از راه‌ حل نرم‌افزار به عنوان سرویس (SaaS) در جهت جمع‌آوری تمامی اطلاعات مورد نیاز بدون صرف هزینه زیاد استفاده کرد.

بهبود پروسه تصمیم‌ گیری به کمک هوش تجاری

اصلی‌ترین مزیت هوش تجاری (BI) تسریع زمان تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین گزینه پیش رو است. با استفاده از انواع نرم‌افزار مرتبط با حوزه کاری خود امکان دسترسی به اطلاعات فعالیت پرسنل، مدیریت منابع مالی و در صورت نیاز عدم‌همکاری با برخی از افراد را بگیرید. تمام این اطلاعات حاصل از روند همکاری و ثبت داده‌ها در نرم‌افزار مشخص بوده و با بهره‌گیری از داشبورد گزارشات امکان تحلیل فعالیت‌ها وجود خواهد داشت. در سال‌های اخیر تمامی شرکت‌های بزرگ از این سبک مدیریتی بهره برده و با کمک هوش تجاری، از داده‌های خام به بهترین تصمیم ممکن دست خواهند یافت.

پرده ‌برداری از بینش جدید کسب و کار

با ثبت اطلاعات در بازه زمانی مشخص و مورد تحلیل قرار دادن آن‌ها توسط فرایند هوش تجاری نتایجی اعجاب انگیز برای مدیران به دست خواهد آمد. به طور مثال شرکت‌های سفارش آنلاین مواد غذایی علاوه بر خدمات مد نظر مشتریان در کوتاه مدت امکان بررسی سلیقه مشتریان خاص و حتی محدوده خاص جغرافیایی را نیز خواهند داشت. با به‌کارگیری از چنین اطلاعات مهمی از هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات و اتلاف وقت جلوگیری شده و از کوتاه‌ترین راه به افزایش بهره‌وری دست خواهند یافت. همچنین بخش مدیریتی این شرکت آنلاین امکان تحلیل نمودارهای فروش را داشته و از میزان سود، زیان و خطا در تصمیمات گرفته شده مطلع شوند.

اهمیت هوش تجاری

بخش‌های مدیریتی با تجربه کم، سطح آگاهی و اطلاعات ناکافی خود تصمیمات زیان‌باری گرفته و نتیجه‌ای جزء رکود و ورشکستگی برای کسب و کار خود رقم نخواهند زد. مشاهده نتایج و آمارهای گذشته نشان از وضعیت فعالیت مجموعه در سنوات گذشته بوده و در صورت تقویت قسمت‌های مفید و رفع مشکلات شاهد سود دهی خواهید بود. متخصصین اقتصاد اهمیت استفاده از هوش تجاری و گزارشات حاصله از آن را با جمله “اگر زباله (اطلاعات غلط) را وارد سیستم کنید، زباله (نتایج غلط) تحویل خواهید گرفت.” نشان داده‌اند.

اطلاعات به دست آمده از تجزیه و تحلیل روند گذشته منجر به اتخاذ تصمیمات بهتر شده و بسیاری از راه‌های اشتباه از گزینه‌های انتخابی حذف خواهد شد. با ادامه‌دار بودن روند انتخاب بهترین راه، شاهد اهمیت هوش تجاری در کسب و کار خود خواهید بود. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های Business Intelligence در لیست زیر تهیه شده است:

  • مشخص شدن شاخص‌های کلیدی عملکرد بر اساس داده‌های تحلیل شده
  • شناسایی و تنظیم معیارهای مرتبط با فرآیندهای مختلف مجموعه
  • بررسی روند بازار، مشکلات تجاری و حل چالش‌های پیش آمده
  • دسترسی به اطلاعات مفید کسب و کار در جهت اتخاذ تصمیمات مهم از سوی مدیریت
  • قابل استفاده در تمامی مشاغل کوچک، متوسط، بزرگ و زنجیره‌ای

افزایش بهره‌وری مالی به کمک هوش تجاری کسب و کار

به طور قطع بررسی وضعیت مالی مهم‌ترین بخش از تجارت بوده و تمام سرمایه‌های راکد، در گردش، سود و زیان در اتخاذ تصمیمات نقش موثری دارند. بسیاری از شرکت‌ها بدون توجه به میزان سود و زیان با استفاده از ایده‌های لحظه‌ای به‌دنبال ایجاد تغییرات هستند. جهت مدیریت وضعیت مجموعه خود نیازمند بررسی صورت‌های مالی هستید؛ اما با توجه به پراکندگی دریافتی، پرداختی، هزینه‌های خرید و بسیاری دیگر از مبالغ تنها با استفاده از هوش تجاری قادر به کنترل وضعیت خواهید بود.

جریان فرآیندهای داخلی

مجموعه‌های که از چندین بخش مختلف جهت پیشبرد فعالیت اصلی استفاده می کنند؛ باید از هماهنگی خاص و ممتازی بهره ببرند. به طور مثال به‌کارگیری جداگانه عوامل انسانی به‌عنوان مسئول فروش، انباردار، مسئول خرید و حسابدار موجب سردرگمی در بخش مدیریت مالی منابع خواهد شد. در چنین مواقعی باید از انواع نرم‌افزار در جهت اتصال بخش‌ها و بهبود جریان فرآیندهای داخلی استفاده نمود. در صورت عدم پیاده سازی فرایندهای هوش تجاری جهت آنالیز دادگان و فرایندها، شاهد رکود وضعیت کسب و کار به‌دلیل ضعف در جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها در کنار تاخیر پردازش اطلاعات خواهید بود.

افزایش فروش به کمک هوش تجاری (BI)

کسب سود بیشتر حاصل از افزایش فروش موجب رونق کسب و کار شده و هدف اصلی تمامی مشاغل نیز بالا رفتن میزان درآمد مجموعه آن‌ها خواهد بود. در صورت مشاهده هرگونه عدم هم خوانی و نظم در گزارشات فروش می‌توان از پلتفرم های هوش تجاری و داشبورد مربوط به گزارشات پروسه فروش بهره برد. با تحلیل تمامی آمارها نقاط ضعف پیدا شده و امکان تصمیم‌گیری مناسب در جهت رفع آن وجود خواهد داشت.

افزایش بهره‌وری مالی به کمک هوش تجاری کسب و کار

به طور قطع بررسی وضعیت مالی مهم‌ترین بخش از تجارت بوده و تمام سرمایه‌های راکد، در گردش، سود و زیان در اتخاذ تصمیمات نقش موثری دارند. بسیاری از شرکت‌ها بدون توجه به میزان سود و زیان با استفاده از ایده‌های لحظه‌ای به‌دنبال ایجاد تغییرات هستند. جهت مدیریت وضعیت مجموعه خود نیازمند بررسی صورت‌های مالی هستید؛ اما با توجه به پراکندگی دریافتی، پرداختی، هزینه‌های خرید و بسیاری دیگر از مبالغ تنها با استفاده از هوش تجاری قادر به کنترل وضعیت خواهید بود.

جریان فرآیندهای داخلی

مجموعه‌های که از چندین بخش مختلف جهت پیشبرد فعالیت اصلی استفاده می کنند؛ باید از هماهنگی خاص و ممتازی بهره ببرند. به طور مثال به‌کارگیری جداگانه عوامل انسانی به‌عنوان مسئول فروش، انباردار، مسئول خرید و حسابدار موجب سردرگمی در بخش مدیریت مالی منابع خواهد شد. در چنین مواقعی باید از انواع نرم‌افزار در جهت اتصال بخش‌ها و بهبود جریان فرآیندهای داخلی استفاده نمود. در صورت عدم پیاده سازی فرایندهای هوش تجاری جهت آنالیز دادگان و فرایندها، شاهد رکود وضعیت کسب و کار به‌دلیل ضعف در جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها در کنار تاخیر پردازش اطلاعات خواهید بود.

افزایش فروش به کمک هوش تجاری (BI)

کسب سود بیشتر حاصل از افزایش فروش موجب رونق کسب و کار شده و هدف اصلی تمامی مشاغل نیز بالا رفتن میزان درآمد مجموعه آن‌ها خواهد بود. در صورت مشاهده هرگونه عدم هم خوانی و نظم در گزارشات فروش می‌توان از پلتفرم های هوش تجاری و داشبورد مربوط به گزارشات پروسه فروش بهره برد. با تحلیل تمامی آمارها نقاط ضعف پیدا شده و امکان تصمیم‌گیری مناسب در جهت رفع آن وجود خواهد داشت.

نقش هوش تجاری در تجارت الکترونیک

با افزایش دسترسی مردم به رایانه و شبکه اینترنت نوع جدیدی از کسب و کارها به شکل تجارت الکترونیک رواج پیدا کرده است. با استفاده از ارزیابی دقیق داده‌ها از طریق انواع هوش تجاری امکان دستیابی به اطلاعات دقیق از نیازهای مخاطب وجود دارد. همچنین با هدف‌گذاری مشخص و به‌کارگیری هوش تجاری شاهد جذب مشتریان حوزه مد نظر بوده و کسب درآمد میسر خواهد بود.

طبق آمارهای دریافت شده شده تصمیم‌گیری بر اساس آمارهای حاصل از هوش تجاری به نسبت گزارشات شهودی ۷۹ درصد نرخ سود مشاغل را افزایش داده است.

تجارت الکترونیک جزئی جدانشدنی از تمامی مشاغل نوین بوده و باید برای ورود به دنیای الکترونیک از آگاهی مناسبی برخوردار باشید. با استفاده از اطلاعات و ماتریس‌های به دست آمده از داده‌های تجارت الکترونیک می‌توانید نتایج لیست زیر را مشاهده فرمایید:

  • الگوسازی‌ پیشرفته از کسب و کارهای برتر حوزه فعالیت
  • تجزیه و تحلیل محصولات دیجیتال بازار و مقایسه آن با نتایج حاصل از اطلاعات شرکت
  • نمایش گزارش‌های مالی مربوط به فروش، بازاریابی، تبلیغات، درآمدها و هزینه‌ها
  • تحلیل سود و زیان مالی در کنار ارائه داده‌ها موثر بر تصمیم‌گیری آگاهانه
  • مشاهده میزان آمار فعالیت پرسنل و مشتریان

افزایش عملکرد کارمندان

منابع انسانی در نقش بازوان هر مجموعه بوده و مدیران به جای افزایش تعداد پرسنل به دنبال بیشتر کردن عملکرد آن‌ها هستند. پرسنل ناکارآمد موجب کاهش بازدهی شده و حتی در بسیاری از موارد زحمات دیگر کارمندان را نیز به هدر خواهند داد.
از این رو با استفاده از شاخص‌های هوش تجاری و داشبوردهای آن، امکان سنجش فعالیت مفید پرسنل وجود داشته و در صورت هرگونه قصور در اجرای وظایف محوله امکان برخورد با فرد خاطی میسر است. از مهم‌ترین مواردی که توسط انواع نرم‌افزار هوش تجاری امکان پیاده سازی شدن را دارد عبارت است از :
• اثربخشی کلی کار
• ساعات اضافه کاری
• میزان غیبت
• محاسبه هزینه‌های استخدام و مهارت آموزی پرسنل جدید

صرفه‌ جویی در هزینه بازاریابی

بازاریابی به شکل سنتی مستلزم صرف هزینه‌های زیادی بوده و اغلب تاثیر چندانی در افزایش مشتریان و سود دهی شرکت ندارد. مدیران می‌توانند با استفاده از مزایای هوش تجاری و رویت نتایج به دست آمده از گزارشات بازار فروش، مشتریان هدف و رفع نقاط ضعف مشکلات ایجاد شده را رفع نمایند. با صرفه‌جویی در هزینه‌های بازاریابی و تهیه نرم‌افزارهای مرتبط با ثبت اسناد و تحلیل اطلاعات قادر به کاهش تاثیرات رکورد اقتصادی شرکت خود شوید.

تقویت تولید

وظیفه اصلی مدیریت بررسی اعداد و ارقام حاصل از فرآیند تولید بوده و پس از مشاهده نتایج، تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد. در این بین باید با بهره گیری از هوش تجاری روشی را اتخاذ کرد که کمترین میزان مداخله نیروی انسانی وجود داشته باشد. با اتوماسیون هوش تجاری روند شاهد دقیق‌تر شدن گزارشات، حفظ راندمان کاری و تقویت تولید خواهید بود.

افزایش عملکرد کارمندان

منابع انسانی در نقش بازوان هر مجموعه بوده و مدیران به جای افزایش تعداد پرسنل به دنبال بیشتر کردن عملکرد آن‌ها هستند. پرسنل ناکارآمد موجب کاهش بازدهی شده و حتی در بسیاری از موارد زحمات دیگر کارمندان را نیز به هدر خواهند داد.
از این رو با استفاده از شاخص‌های هوش تجاری امکان سنجش فعالیت مفید پرسنل وجود داشته و در صورت هرگونه قصور در اجرای وظایف محوله امکان برخورد با فرد خاطی میسر است. از مهم‌ترین مواردی که توسط انواع نرم‌افزار هوش تجاری امکان پیاده سازی شدن را دارد عبارت است از :
• اثربخشی کلی کار
• ساعات اضافه کاری
• میزان غیبت
• محاسبه هزینه‌های استخدام و مهارت آموزی پرسنل جدید

صرفه‌ جویی در هزینه بازاریابی

بازاریابی به شکل سنتی مستلزم صرف هزینه‌های زیادی بوده و اغلب تاثیر چندانی در افزایش مشتریان و سود دهی شرکت ندارد. مدیران می‌توانند با استفاده از مزایای هوش تجاری و رویت نتایج به دست آمده از گزارشات بازار فروش، مشتریان هدف و رفع نقاط ضعف مشکلات ایجاد شده را رفع نمایند. با صرفه‌جویی در هزینه‌های بازاریابی و تهیه نرم‌افزارهای مرتبط با ثبت اسناد و تحلیل اطلاعات قادر به کاهش تاثیرات رکورد اقتصادی شرکت خود شوید.

تقویت تولید

وظیفه اصلی مدیریت بررسی اعداد و ارقام حاصل از فرآیند تولید بوده و پس از مشاهده نتایج، تصمیمات نهایی اتخاذ خواهد شد. در این بین باید با بهره گیری از هوش تجاری روشی را اتخاذ کرد که کمترین میزان مداخله نیروی انسانی وجود داشته باشد. با اتوماسیون هوش تجاری روند شاهد دقیق‌تر شدن گزارشات، حفظ راندمان کاری و تقویت تولید خواهید بود.

سیاست های حفظ مشتری با استفاده از هوش تجاری

تمامی صاحبین مشاغل در تمامی سطوح در وهله اول به دنبال حفظ مشتری کنونی و سپس افزایش میزان درآمد و خریداران جدید باشند . جذب مشتریان جدید تا ۶ برابر هزینه حفظ مشتریان حال حاضر بوده و از آن به بعد باید با اتخاذ تصمیمات هوشمندانه مراجعین همیشگی خود را راضی نگه دارید. به‌کارگیری هوش تجاری سبب ایجاد تمهیدات جدید برای مشتریان قدیمی شده و آن‌ها را راضی به تداوم همکاری با مجموعه خواهد نمود.

برخی از مهم‌ترین تصمیماتی که به رضایت و حفظ مشتری به واسطه استفاده از هوش تجاری منجر خواهد شد عبارت است از:

  • اطلاعاتی مربوط به حمل و نقل کالا
  • میزان کالاهای برگشتی
  • نظرات مشتریان
  • سرعت ارائه خدمات
  • قیمت محصولات
  • حداکثر تعامل در فروش
  • ارائه پیشنهادات ویژه

اتصال بخش‌ها

در صورت بزرگی مجموعه تحت مدیریت امکان بروز ناهماهنگی در بخش‌های مختلف فروش، بازاریابی، تبلیغات و بسیاری دیگر از بخش‌ها خواهید بود. از این جهت افزایش هماهنگی در سطح بخش‌ها باید از نرم‌افزارهای یکپارچه مبتنی برBusiness Intelligence بهره ببرید. صرفه‌جویی در وقت، هزینه‌های پردازش اطلاعات و دسترسی به سوابق مشتریان امکان ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع خواهد شد. در چنین حالتی، مشتری از فعالیت شرکت راضی بوده و به تداوم خرید محصولات از مجموعه شما ادامه خواهد داد.

افزایش وفاداری مشتری

به طور میانگین هزینه جذب مشتری‌های جدید تا ۶ برابر بیشتر از هزینه نگهداری مشتری‌های قدیمی است. از این رو به نظرات مشتریان احترام گذاشته و نهایت همکاری برای شخصی‌سازی وضعیت خرید آن‌ها را فراهم سازید. افزایش احترام، همکاری در فروش و اعطاء برخی امتیازات به مشتریان همیشگی منجر به وفاداری آن‌ها به کسب و کار شما خواهد شد. پیاده سازی این روش یا اصطلاحا (CRM) توسط هوش تجاری امری ساده ولی با اهمیت است.

اتصال بخش‌ها

در صورت بزرگی مجموعه تحت مدیریت امکان بروز ناهماهنگی در بخش‌های مختلف فروش، بازاریابی، تبلیغات و بسیاری دیگر از بخش‌ها خواهید بود. از این جهت افزایش هماهنگی در سطح بخش‌ها باید از نرم‌افزارهای یکپارچه مبتنی برBusiness Intelligence بهره ببرید. صرفه‌جویی در وقت، هزینه‌های پردازش اطلاعات و دسترسی به سوابق مشتریان امکان ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع خواهد شد. در چنین حالتی، مشتری از فعالیت شرکت راضی بوده و به تداوم خرید محصولات از مجموعه شما ادامه خواهد داد.

افزایش وفاداری مشتری

به طور میانگین هزینه جذب مشتری‌های جدید تا ۶ برابر بیشتر از هزینه نگهداری مشتری‌های قدیمی است. از این رو به نظرات مشتریان احترام گذاشته و نهایت همکاری برای شخصی‌سازی وضعیت خرید آن‌ها را فراهم سازید. افزایش احترام، همکاری در فروش و اعطاء برخی امتیازات به مشتریان همیشگی منجر به وفاداری آن‌ها به کسب و کار شما خواهد شد. پیاده سازی این روش یا اصطلاحا (CRM) توسط هوش تجاری امری ساده ولی با اهمیت است.

نقش کامپیوتر و سیستم های نرم افزاری در هوش تجاری

هوشمندی در دنیای تجارت ضامن بقاء و کسب درآمد مجموعه شما در حوزه فعالیت شما خواهد شد. مشاغل در گذشته به صورت کوچک، مشابه و هم‌تراز بودند. میزان رقابت بین کسب و کارها تفاوت چندانی نداشت؛ ولی امروزه با ورود تجارت الکترونیک و گستردگی مصرف رایانه، گوشی هوشمند و شبکه اینترنت شاهد ایجاد رقابت حتی در سطح جهانی هستید. در چنین مواقعی حجم اطلاعات جهت پردازش، بررسی، تجزیه و تحلیل بسیار بالا بوده و نیازمند افراد متخصص و نرم‌افزارهای خاص خواهید بود. گروه مهندسی لناوا با سابقه فعالیت در حوزه هوش تجاری گزینه مناسبی برای ارائه خدمات مدنظر شما است.

برخی ازچالش‌های ایجاد شده برای مدیرانی که از هوش تجاری استفاده نمی‌کنند

در چند دهه اخیر تغییرات زیادی در تمام فضاهای مشاغل از نظر فیزیکی، تخصص پرسنل و تجهیزات مصرفی رخ داده است. مدیریت کسب و کارها نیز به نسبت گذشته نیازمند بروزرسانی شیوه‌های کنترل وضعیت مشاغل در تمام ابعاد خواهد بود. لازمه حضور موفق در تجارت به‌کارگیری از Business Intelligence و اثرات مثبت آن برای کنترل تمامی مشکلات و پیشرفت در حوزه کاری مد نظر است. بخش‌های مدیریتی جهت اتخاذ تصمیم‌های درست نیازمند اطلاعات درست و کامل از وضعیت مالی، کاری، بازار، پرسنل و دلایل زیان در گذشته هستند. در صورت عدم‌توجه به استفاده از هوش تجاری منجر به موارد زیر خواهد شد:

احتمال وجود خطای انسانی در تهیه گزارش‌ها

سرعت کم در تجزیه و تحلیل اطلاعات و صرف هزینه زیاد جهت پردازش داده‌ها

عدم ‌هم‌خوانی نتایج حاصله با داده و گزارش

عدم‌هماهنگی گزارش مدیران میان رده و کارفرما

تهیه اطلاعات نیازمند صرف وقت زیادی بوده و در لحظه در دسترس نیست

افزایش احتمال ضرر یا حتی ورشکستگی

اما راه حل این چالش ها چیست؟

در قسمت‌های قبل با دلایل به‌کارگیری از هوش تجاری در کسب و کار و میزان ضرر عدم‌استفاده از آن به خوبی آشنا شدید. حال باید به فکر راه حلی مناسب برای چگونگی بهره‌مندی از این شیوه نوین مدیریتی باشید. بسیاری از شرکت‌ها تنها با تکیه بر نرم‌افزار Microsoft Power BI به‌دنبال اجرایی نمودن ایده هوشمندی تجاری هستند. اما هر کدام از مشاغل، شرکت‌ها و مجموعه‌ها نیازمندی‌های اختصاصی خود را داشته و جهت به‌کارگیری از این رهنمودهای مدیریتی باید نگاهی عمیق‌تر به موضوع داشته باشند. استفاده از نرم‌افزارهای از پیش آماده به پیشرفت شرکت کمک نموده ولی با توجه به اختصاصی نبودن، تاثیر صد در صدی نخواهد داشت.

جهت پیاده‌سازی هوش تجاری در سیستم مدیریتی مجموعه‌های کوچک، متوسط و بزرگ باید به سراغ شرکت‌های کارآمد در حوزه اجرایی نمودن هوشمندسازی رفت. گروه مهندسی لناوا با سابقه بیش از ۱۵ سال در راستای هوشمندسازی کسب و کارها فعالیت داشته است. لناوا توانسته با افراد متخصص و ماهر مجموعه خود به خوبی شغل شما را آنالیز و سپس به دنبال شخصی‌سازی بخش تجاری شرکت باشد. بررسی وضعیت حضور نیروی انسانی، دخالت تجهیزات نوین، سبک مدیریتی، تعداد مدیران میانی و حتی تفکیک بخش‌ها در گزارشات موثر خواهند بود.

پیاده سازی هوش تجاری را از چه کسی بخواهیم؟

تمام این بخش‌ها باید بر اساس سبک فعالیت مجموعه شما مورد مشاهده و آنالیز علمی و میدانی قرار گرفته تا بهترین نتایج ممکن در داشبورد اطلاعاتی در اختیار بخش مدیریت قرار گیرد. جهت دریافت مشاوره رایگان از گروه مهندسی لناوا می‌توانید در ساعات کاری با شماره‌های ۲۲۲۵۲۵۴۳ , ۲۲۲۵۶۳۶۲ , ۲۲۲۵۶۳۶۱ تماس برقرار نمایید. همچنین از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۳۶۷۱۶۱۹۵۵ امکان گفتگوی و ارتباط آنلاین نیز وجود دارد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم