Content Creation Lenava
۲۴اسفند

تولید محتوا (Content Creation) چیست؟

Written by in طراحی

تولید محتوا می‌تواند محدوده‌ی گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در بر بگیرد: از کسی که چند قرن پیش مشغول نوشتن یک کتاب خطی بوده تا کسی که امروز با انتشار پست و لایو و استوری به تولید محتوا در اینستاگرام مشغول است، همگی به تولید محتوا مشغول هستند.بازار محتوا به شدت رقابتی شده است. امروز همه میدانند که یه محتوای خوب چه میزان در رونق کسب کار و دیده شدن تاثیر دارد. می تواند رتبه بهتر در گوگل، بازدید بشتر، فروش بیشتر، برند سازی، جلب اعتماد مشتریان را ایجاد کند. محتوا مخاطب می‌آورد و فروش را بیشتر می‌کند. محتوا اعتماد می‌سازد و دوستی می‌آفریند. محتوا برندها را خلق می‌کند.

ضرورت تولید محتوا

در روزگاری زندگی می کنیم که امروز همه سوالاتشان را از گوگل می پرسند. اگر قصد خرید داشته باشند قبل از پاساژ و مغازه به گوگل مراجعه می کنند. محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند، همچنین می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید و درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند. تولید محتوا، عمل نهایی بازاریابی است. هنگام تولید محتوا، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید، می‌توانید مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ کنید. محتوا ذرۀ اتمی دنیای دیجیتال است.

برنامه ریزی و استراتژی محتوا

تولید محتوا، فرآیندی که با تحلیل و برنامه‌ریزی آغاز می‌شود و نه نوشتن! در این فرآیند موضوع مناسب، کلمات کلیدی (اصلی و فرعی)، تحلیل کامل نیاز است. باید در ساختار مناسبی قرار گیرد و در انتها باید به دقت آیین نگارش آن کنترل شود. یک استراتژی محتوا شامل همه چیز است، از نام تجاری و لحن گرفته تا اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ کرده و در نهایت مورد استفاده مجدد قرار بگیرد. تکنیک های تولید محتوا وابسته به فضایی هستند که منتشر‌می‌شوند و برای هر فضا باید متفاوت باشند. اما همه محتواهای ایجاد شده در یک نقطه واحد مشترک هستند و آن نقطه “دارا بودن کیفیت” است.

انتخاب اهداف محتوا

خلق محتوای با کیفیت به معنای کپی کردن مطالب از سایر سایت‌ها نیست.‌ تولید محتوای خوب باید بر مبنای سئو باشد. می‌توان با انتخاب یک موضوع مناسب به بررسی آن از سطح مقدماتی تا سطح پیشرفته پرداخت. باید سعی کنید موضوعات تکراری نباشد. از موضوعاتی که کمتر به آن پرداخته شده استفاده کنید. پس از انتخاب موضوع نوبت تیترنویسی است. توانایی تیترنویسی حرفه ای، مهارت ارزشمندی برای تولیدکنندگان محتواست. انتخاب تیتر مناسب، اصلی ترین بخش یک محتوای حرفه ای محسوب می شود و اگر چنانچه هنگام نوشتن تیتر، از اصول و بایدها و نبایدهای تیتر نویسی آگاه نباشید و ویژگی های اصلی تیترنویسی استاندارد را در آن رعایت نکنید، سایر تلاش های شما برای تولید یک محتوای فراگیر و ثمر بخش، پیشاپیش بر باد رفته خواهد رفت.

پرسونای خریدار (Buyer Persona)

اگر شما مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و بعد بیایید مجموعه ای از ویژگیهای فردی، اجتماعی و رفتاری اکثریت مخاطبانتان را جمع آوری کنید، به این مجموعه پرسونای مخاطب گفته می شود.در تولید محتوا، شخصیت مخاطب بسیار اهمیت دارد. این شخصیت همان هدفتان است که می خواهید از پیامتان سود ببرد و مشتری شود و به آن خدمت کنید. ایجاد شخصیت مخاطب نیاز به تحقیق دارد.اما نتیجه نهایی، یک تصویر واضح از شخصی است که می‌خواهید به بازار عرضه کنید و کسی که با خوشحالی محتوای شما را استفاده کند.

انتخاب فرمت مناسب

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود محتوای شما مطلوب باشد فرمت مناسب است.  شما برای مخاطبان خود محتوا تولید می‌کنید. این بدان معنا است که شما باید مطالب را در قالبی تهیه نمایید که بتواند به راحتی و با لذت از چشم انداز شما استفاده شود. رنگ صفحه، سایز و فونت قلم، خوانایی نوشتار و تصویر باعث جذب مخاطبان شما می شوند. فرمتی که انتخاب می‌کنید، ممکن است یک پست وبلاگ، ویدئو، نمایش به صورت اسلاید، گرافیک، کتاب الکترونیکی، whitepaper، پادکست یا مواردی باشد که ذهن خلاقتان می‌تواند آنها را تصور کند.

شبکه‌های اجتماعی

در حالی که رسانه‌های اجتماعی، ابزاری برای ایجاد روابط هستند، می‌توان از آنها برای تبلیغ محتوا نیز استفاده کرد. همه چیز به یافتن تعادل مناسب بین خود تبلیغ، به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و سرگرمی بستگی دارد. فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و Snapchat همه رسانه‌های خوبی برای تولید و به اشتراک گذاری مطالب مرتبط هستند. نکته کلیدی در تغییر آن محتوا برای متناسب سازی با هر پلتفرم است.

نگارش و بهینه‌سازی محتوا

سعی کنید از قلمی روان وساده استفاده کنید. مسائل رو منطقی و قابل فهم توضیح دهید و ادبیات صمیمی و دوستانه داشته باشید تا مخاطب سریعترو بهتر با شما ارتباط برقرار کند. راهکارهای عملی پیش پای مخاطب خود بگذارید. از تصاویر جذاب و مرتبط استفاده کنید برای تصاویر خود، توضیح جایگزین بنویسید از محتوای چند رسانه‌ای در مقاله خود استفاده کنید. پاراگراف ها کوتاه و قابل فهم استفاده کنید. از کلمات کلیدی اصلی و فرعی در متا تگ استفاده کنید. آمار، تحقیق‌ها و واقعیت‌های علمی را مطرح کنید. علائم نگارشی را به درستی رعایت کنید. مقاله خود را حرفه‌ای به پایان برسانید. خلاق باشید. یک بازبینی کلی از مقاله داشته باشید.